Dear Diary 80

 
Hej vänner! Är allt bra med er? Med mig är det dra, idag ska jag på studiebesök till Mölndals vattenverk vilket ska bli jättekul! Läser hydraulik och VA-teknik just nu nämligen. Kul att få se verkligheten lite också. :) I helgen kommer bror hit så ska vi hänga och träffa lite mysisar och så! Ser fram emot att bara ha en chillhelg med honom. :) 
 
Jag har råkat shoppa lite väl mycket det senaste. Och nej såklart det ovan inte är allt..  Teerna jag fick av gos i helgen dricker jag varje dag nu, hehe är galen i te.. Bästa lösningen när man är onödigt sötsugen. ;) Klänningen kommer från NLY Trend by Lisa Olsson och jag var bara smått tvungen att köpa den.... Den är helt fantastisk på! Ser fram emot att hitta ett riktigt bra tillfälle att bära, lovar att visa er då såklart!
 
Sedan köpte jag även en vegetarisk kokbok i helgen! Det senaste har jag försökt skippa köttet så mycket som möjligt, främst ut miljösynpunkt. Men jag har kommit att älska det lite, vegetariskt är superskoj att laga och så får jag känslan av att min kropp mår mycket bättre utan kött typ, man blir andrig sådär jobbigt mätt längre. Så ja, just nu kan jag bara se positiva aspekter i det, vi får se om det ändras.. Men jag tycker definitivt att det är värt ett försök. Jag har också valt att inte vara så extrem med den, jag kan ju såklart leva med att äta kött, vill bara skippa det så ofta som möjligt. Dock så kan jag inte ritkigt ge upp fisk än, jag vet att fiskindustrin i världen ser fruktansvärd ut men asså fisk är lite för gott..... Hmmmmm jobbigt haha. Jaja, jag börjar med köttet i alla fall och så får vi se om jag tar det vidare sen! Hoppas ni känner lite inspiration i detta, för det är superviktigt för vår kära planet. :) Puss

Hi friends! How are you? I'm great, today I'm going on a field trip to a water utility, which is gonna be so much fun! I'm really excited about seeing our school work in reality too. This weekend my brother is coming here to have a chill weekend with me, so much fun! :)
 
I've managed to shop a little too much this month. And no the above is obviously not everything.. I have been drinking the teas I got from my love every night now. The best solution when your craving for something sweet. ;) The dress I just had to buy, it's from NLY Trend by Lisa Olsson. It looks amazing on! Looking forward to finding the perfect opportunity to wear it and of course I will show it to you then!
 
I also bought a vegetarian cookbook this weekend! The last few months I've tried to stay away from meat as far as possible, and I've come to love it! It's so much fun to cook vegetarian food and it tastes so good! I'm mainly doing it for an environmental purpose, and I just don't think that meat is that important in my everyday life so I just skip it. Though I'm not crazy over it, I can still eat meat of course, I just try not to. And well, I've faced the fact that I can't live whithout fish, which neither is no good for the environment, but right now I just can't stop.. Oh well, I guess the meat at least is a good start and then we'll see what happens later on. :) I hope you find some inspiration in this, because it's super important for our dear planet earth. :) Kisses

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback