In i labyrinten

Av Sigge Eklund
Idag har jag läst ut denna bok. Den är mycket speciell får jag nog påstå. Den fängslande och helt underbart skriven. Man fastnar i storyn och vill veta mer hela hela tiden. Jag vet inte om jag har smält boken ordentligt än men jag tror att när jag har gjort kommer jag älska den. Den är riktigt briljant faktiskt! Och även om försvinnandet av en 11-årig flicka är huvudhandlingen så handlar den om så mycket mer! Man får läsa om de här människorna, deras syn på livet, på relationer. Man får se in i deras djupaste själ och må både dåligt och bra med dem. Boken innehåller mycket ångest, men samtidigt kan den vända till att bli helt i extas. Ja, den här boken har allt. Och man kan inte minst se Sigges egna teorier syra igenom karaktärerna, och även ibland motargumenten till dem. Den är mycket intressant, skapar en härlig eftertanke. Jag måste ändå säga att jag gillar den starkt!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback