Värvet

När jag sitter på jobbet kan det bli ganska långtråkigt att lyssna på musik 8 timmar i sträck så jag brukar varva det med dels att lyssna på morgonpasset i P3 varje dag från det att jag kommer till jobbet till det att det tar slut, kl 10. Sen så brukar jag direkt efter morgonpasset lyssna på podcasts, om det har kommit ut någon ny intressant dvs. Fredagar är min absoluta favoritdag då Alex och Sigge släpper nytt avsnitt. På onsdagar brukar jag lyssna på Michaela och Dashas kärlekspod och så på torsdagar lyssnar jag såklart på Filip och Fredrik. Trots att jag har börjat tröttna på deras pod, den känns väldigt omysig att lyssna på och så anser jag att den i vissa stunder kan vara väldigtointressant. Men dagens avsnitt var faktiskt väldigt bra!! Det roligt i början med de knasiga anekdoterna men så blev de seriösa där på mitten och började prata om jämställdhet och feminism, värt att ta 58 minuter av sin tid att lyssna på (lyssna HÄR). 
 
Något som gjorde mig väldigt glad av dagens pod var att Filip nämnde Värvets pod med Alexander Bard. Jag har bara lyssnat på två av Kristoffer Triumfs podar tidigare, den med Lars Winnerbäck inför släppet av Hosianna och den första - med Soran Ismail. Annars har jag väl inte riktigt gillar intervjuformen eller de artister han har haft där så jag har inte fastnat för Värvet, förrän nu. Jag lyssnade på den med Alexander Bard och den var ytterst härlig att lyssna på och hans sätt att se världen är väldigt inspirerande tycker jag. Det är inte ofta vi får se Bard i en sån här intim situation (dessutom så slapp vi ju se honom... haha sorry Bard :/ ) så det blev väldigt lyckat. Dessutom så vill jag otroligt gärna läsa hans tidigare trilogi vid namn Futurica och sen den bok han släpper i år. Kan tänka mig att det är intressant!
 
Efter den lyckade intervjun med Bard så lyssnade jag även på den med Peter Siepen, för vem vet egentligen vad han håller på med nu för tiden? Tydligen är han DJ. Och han lever livet, han är ju en lycklig och rolig prick verkar det som och Kristoffer lyckades inte riktigt få honom i det mys-mood han får alla andra artister i. Jag tror att det är det som gör honom till en sån bra intervjuare (heter de så?), det blir vädigt lugnt och intimt så jag kan tänka mig att artisterna känner att de kan lita på honom och då får han ut mer svar än andra intervjuer. 
 
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback