"Lite som i Alice i Underlandet"

 
Aldrig tidigare i mitt liv har jag haft ett nyårslöfte, mestadels för att jag ända sedan jag var en liten plutt har förstått att "jag ska hålla mitt nyårslöfte" är en myt från jordens födelse. Så, jag har i alla år hållt mig borta ifrån detta. Men vad gör 2014 till ett specielt år för mig då? Jag tror nog att ni kan lista ut det vid det här laget, jag ska bli av med min nyårslöftesoskuld. Och vem ska få ta den då? Jo, böckerna.
 
Den andra januari insåg jag hur många böcker det finns där ute som jag vill läsa, och inte minst kunna säga att jag har läst. Sen anser jag att personer som läser mer är mer intelligenta, jag tror på att man blir smartare av att läsa böcker, även om det är skönlitterärt. För man lär sig konsten att skriva, att skriva på ett sätt som ger folk känslor. Med andra ord kan man kontrollera andra genom att veta hur man skriver bra, alltså besitter man en otroligt makt om man läser mycket. 
 
Jag har aldrig varit en läsare, men det ska jag bli. På bilderna ovan ser ni min begränsade bokhylla, jag har läst ca en tredjedel av dessa böcker. Så det är dags för mig att ge mig på resten, och sedan att utöka lagret, med Alexander Bard, Alex Schulman, Sigge Eklund osv. 
 
Som sagt så ska jag först och främst läsa de böcker jag redan har i hyllan. Och det är här mitt nyårslöfte kommer in; en bok i månaden. Jag har en speciell ordning som jag vill läsa böckerna i och så har jag räknat ut hur många kapitel jag måste läsa varje dag för att klara det. Det här blir nog inga problem.
 
Jag är så otroligt exalterad inför det här, det är en helt ny värld som öppnas inför mig. Det blir lite som i Alice i Underlandet, något helt nytt att utforska. Och jag vet att jag kommer stöta på både motgångar och medvindar men är det inte det livet handlar om? Att ta sig igenom att, och bli starkare som person? Det kommer jag nog klara galant tror jag.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback