Elsa av Sofi Fahrman

Jag vet inte om ni har märkt det men jag har faktiskt ändrat vilken bok jag läser nu. Med andra ord har jag äntligen läst ut Elsa-serien! Böckerna är ganska självklart chicklit-romaner så de präglas av en mysig känsla, bara massa kärlek, vänskap och jobb.
 
Om jag måste klaga på något så skulle det vara att Sofi beskriver saker och ting lite för långt. Hon måste alltid försklara saker med ytterligare en synonym, även om man har förstått vad som avses. Därmed kan man bli lite trött på texten, det kan bli "tjatigt", upprepande.
 
Trots detta så är dessa böcker helt gudomliga i mina ögon. Elsa lever mitt drömliv i och med att hon har bloggen som jobb, jobbar som modejournalist och lever livet i Stockholm med sitt livs kärlek. Hur underbart låter inte det?

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback