Mozartkulor

Hej vänner. Helt jävla död är jag men vi hoppar över den biten nu. Jag mår ändå extremt bra, sitter framför Skavlan med mamma och äter Mozartkulor, kan livet bli så mycket bättre? Jo, om m,an hade helg nu hade det ju varit ganska så jävla gött.. Men det skippar vi också, ska hänga på nJoy hela helgen nämligen. 
 
 
Ni vet ju hur intresserad jag är av att hitta ny musik, och just denna vecka har jag hittat väldigt mycket nytt och fräsht faktiskt. Har dels fått inspiration från Matthias och från när man lyssnar på Spotifys hemsida så föreslår de artister som liknar den låten man lyssnar på för tillfället. Allt detta har gjort att jag har grävt mig längre och längre in på smågatorna av indiemusikens stora variation. En favorit är just nu låten Lotus av Shotgun Crackers, ett band från lilla Rimbo. Det är lite sjukt hur mycket jag har ändrat min musiksmak sen Hultsfred, jag är inte alls samma person längre på den fronten, vilket jag är glad för! Jag lyssnade på ganska tråkig och ja, vanlig musik förut, ni vet sån som gick på radion men nu har jag börjat hitta den musiken som verkligen är gjord för mig. Det är den bästa känslan i världen, att hitta hem.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback