Jag vill göra en egen podcast!

Jag och Lingan var i Ensta igår och gick milen på kvällen. Precis som förra gången hade vi alldeles för mycket att prata om, så de två timmarna gick riktigt fort. Vi diskuterade dels det här med hur människan ser färger och ifall man någonsin kan fastställa att alla människor ser exakt samma färger. Till exempel så kanske min gul ser helt annorlunda ut än Lingans, det vet vi ju inte. Och hur ska man då kunna komma fram till om vi gör det eller inte? Jag skulle vilja säga att det inte går..
 
Vi diskuterade även saker som meningen med livet, faktiskt. Vi brukar inte såna här djupa och filosofiska samtal men nu bara blev det så. Men samtidigt kom vi in på lite mer IQ-befriade ämnen såsom vilka podcasts vi brukar lyssna på. Och då insåg jag hur otroligt gärna jag skulle vilja göra en egen podcast, tänk vad kul att sitta och snacka om vad som än kommer en för och bara bajsa ur sig åsikter och anekdoter. Jag skulle nog älska det, i alla fall om jag gjorde det med en sån person som Lingan, som jag verkligen inte kan sluta prata med.. Det är värt att tänka på i alla fall! (Måste ju i och för sig se vad han tycker om mitt förslag också..)
 
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback