Catch up

Hej hej hemskt mycket hej. Nu var det ju ett par dagar sedan sist och det enda jag har gjort sedan dess är typ att shoppa. Nej okej, vi tar det från början. 
 
Igår så spenderade jag en väldigt lång tid inne i stan, jag slingade och klippte gåret (blev asnöjd!!) och så köpte jag lite smink till studenten och även smycken till det. Sedan så var jag tvungen att åka till Täby Centrum för att hitta mors dags-present, men jag hittade en perfekt present så det var det värt. 
 
Sen på kvällen igår så var jag på bio och åt middag med Sanna, Simon och Matthias. Vi såg The Great Gatsby som jag förmodligen kommer berätta mer om senare i ett annat inlägg. Men så vi hade det otroligt trevligt trots att vissa av oss (host host jag) blev väldigt trötta mot slutet. :)
 
Idag var jag på Täby Centrum och shoppade med Sanna, vi hittade många trevliga saker som ni kommer få se mer av inom en snart framtid. ;) Sen på eftermiddagen satte vi oss med bordsplaceringen inför vår studentskiva imorgon, det tog oss typ två timmar men det blir jättebra som det är nu. 
 
Två andra trevliga saker som hänt sen sist:

Min kaktus, som lever sitt eget lilla liv, har odlat tre nya snablar. Den är inte riktigt klok för det hände ingenting med tillväxten under dess första fem år men sen helt plötsligt för två år sedan så odlade den en lång snabel och började växa på bredden, nu är den väl dubbelt så stor som innan.

 

Medan alla andra har åkt till Kungsträdgården för att titta på körsbärsträden så har jag den senaste veckan bara behövt titta ut från mitt sovrumsfönster. Dock undrar jag varför vårt träd alltid blommar efter de i Kungsan, det är typ en vecka efter. Någon som har en aning? Men jag har i alla fall fått svar på min fråga om varför det inte får några bär, det är tydligen sterilt, precis som de i Kungsan. :)


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback