Tandläkaren

Nu ska ni få höra om min vistelse hos tandläkaren. Till och börja med så fick inget särskilt bra bemötande från själva tandläkaren, men vi börjar med tjejen som tog min röntgen. Hon sa anldrig hej, vem hon var eller vad hon jgorde vilket gjorde mig lite osäker. Men vi gick in på ett rum och hon tog min röntgen och var väldigt trevlig och förstående, det är ju inte det roligaste eller skönaste man gör hos tandläkaren direkt med den där fyrkantiga saken i munnen men hon tog hand om mig väl ändå. Sen så kom tydligen den riktiga tandläkaren och jag fattade inte innan att hon skulle komma efter. Men hon hälsade i alla fall men var lite smådryg skulle jag säga, eller i alla fall nonchalant. Men som tur var så var hon riktigt proffsig när det gällde själva kontrollen av mina tänder och hon verkade ha riktigt bra koll på vad hon gjrode.
 
Det var inga större fel på mina tänder men hon sa att jag åste sluta småäta, vilket jag är mycket medveten om. Dessutom så kommenterade hon det att jag har väldigt gropiga tänder så det fastnar lätt mat där, därför måste jag tugga tuggummi när jag har ätit för att slippa det. 
 
Sådirekt efter mitt tandläkarbesök gick jag till Apoteket (mest för att skaffa tandkräm till pappa) och köpte mig ett stort paket tuggummi så räcker de ett tag.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback