Fiction VS Reality

I ett kök, någonstans i Täby. Mamman sitter på andra sidan bordet och läser en bok, förmodligen en kriminalare, hon läser alltid det. Mjuk musik strömmar ut från högtalarna och doften av te fyller rummet, vanilj är vad det luktar.
 
Jaha, vad skulle ni tycka om att läsa såna här inlägg? Detta är väl kanske lite i extremaste laget men jag överväger att lämna det här tydliga "bloggspråket" och ge mina inlägg en lite skönlitterär känsla. Detta kan dock bli svårt när jag skirver inlägg om till exempel en produkt.. Okej, ska vi säga att jag gör såhär bara någongång ibland? Typ varannan dag eller så.. Skulle ni gilla det? Jag skulle nämligen vilja träna upp min berättarteknik och jag menar, här skriver jag ju texter konstant så man kanske kan radera bloggkänslan över ett inlägg då och då, och skriva texter som är bekväma att läsa. Erkänn att blogginägg kan vara lite stappliga ibland..
 
Trots den lugna omgivningen känner hon en oro inom sig. Tiden är knapp, pressen är hög och stress är något som hon vägrar att visa. Hon klarar av det här. Motivationen ligger inte långt bort, det är inte långt kvar till sol, shopping och hav. Hon klarar av det här. 
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback