Fysik

Jag har inte gjort så mycket vettigt nu på förmiddagen. Jag har dock läst igenom hela kapitlet som vi har "prov" på tisdag i fysik. Och jag skriver "prov" för att det är egentligen typ ett test för att kolla om vi hänger. Det tar typ 30 minuter att göra och är på väldigt grundläggande nivå. Men jag vill ändå läsa igenom allt och se till så att jag har koll på ALLT och kan få höga poäng och visa att jag är duktig på fysik för läraren.

Just nu håller vi på med ljus. Det är väldigt spännande tycker jag. Eller egentligen tycker jag att allt hittills i fysik b har varit spännande för det är så mycket nytt. Fysik a var sånt man redan kunde innan från högstadiet så det var inte lika spännande.

Men fysik är och kommer nog alltid vara mitt favoritämne, eller snarare delad etta med matte. Jag älskar hur logiskt allt är och hur mycket man kan använda det till. Det var tur att jag ändå valde fysik b som individuellt val till slut, jag går så mycket hellre det än typ marknadsföring


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback