Trött på all valproganda, lika billig som reklam, ja, "vi vill ha ett bättre Sverige". Åh fan!

(Rubriken är tagen ur Lars Winnerbäcks låt Över Gränsen.)

Hela min dag har i princip handlat om presidentvalet (om man bortser från zumban dårå haha). Nej, men på engelsklektionen lyssnade vi på Barack Obamas segertal och även Ann Romney och Michelle Obamas tal efter de fått veta vem som blev president.

Sen på religionsprovet drog jag paralleller till kristendomens kvinnosyn, "hur?" Undrar ni nog nu men ja, det gjorde jag och orkar inte gå in på detaljer.

Tittade även på Skavlan nyss och då pratade de också om det! Eller aah bara lite lite, de frågade till exempel vem Taylor Swift röstade på och så sa en norsk kille (minns ej hans namn....!) att han pratat med dels Obama och sånt där. Så aah, lite kul hur hela världen är så insatt i ett specifikt lands presidentval. Jag menar, det är inte alls lika många som har sån koll när typ Brasilien har presidentval kan jag tänka mig.

Här har ni några fina bilder som jag hittade på 9gag. Den översta bilden är klockren, rubriken löd "South park nailed Obama's victory speech, even the crowd!"


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback