Steppen igår

Ja, hur var det egentligen på steppen igår? Det var superroligt! Jag kämpade på och klarade av vissa steg som jag inte klarade förra gången då jag nu känner mig mer bekväm i skorna och vet bättre hur de funkar. Jag liksom nu mer vad som skulle hända om jag rör foten på olika sätt. 
 
Jag blev dock lite arg på vår lärare och sa faktiskt till honom. Jag vet 100 % säkert att jag inte är den enda som tycker detta, det är flera i gruppen som håller med mig. Jag sa åt honom att det är alldeles för få som faktiskt hänger med för att han går alldeles för fort fram. Det var till och med en tjej som gick ut ur klassrummet för att träna i sin egen takt, och hon var inte glad kan jag säga. Tyvärr är det ju så att ingen vågar säga till vid såna här tillfällen, och jag var precis likadan för aah, kanske ett år sen. Men jag har förändrats och vågar numer säga till när jag inte tycker att något går rätt till. Och fine om jag själv inte hänger med, det kan bero på andra anledningar än att han skulle gå för fort fram, till exempel att jag har ganska lätt för att bli ofokuserad. Men den här gången såg jag hur jobbigt den här andra tjejen tyckte att det var och det var flera stycken som inte höngde med på vad han gjorde överhuvudtaget så jag sa till helt enkelt. Han tog det på ett bra sätt också som tur var, alla kanske itne blir så glada när ens elev, den yngst med minst erfarenhet, säger till att de inte lär ut på ett optimalt sätt. Men Jonas, han är shysst, så han tog åt sig och var supersnäll och tog det lite lugnare efter det. 
 
Man märker att han blir otroligt uttråkad när man står och nöter grundsteg. Som typ när vi övar på ett steg om och om igen, för att verkligen lära oss, till en hel låt så bara står han där med värsta stone face och ser otroligt uttråkad ut. Men sedan under den sista åttan i låten så bara drar han iväg med sina coola danssteg och ser ut att ha hur kul som helst. Han verkar inte tycka att det är särskilt roligt att nöta grundsteg utan vill nog mest att vi ska bli duktiga så fort som möjligt så att vi kan dansa massa svåra danssteg med honom. Och jag förstår honom helt och fullt men då kanske man inte borde bli lärare.. Eller vad tycker ni? Men man måste ju liksom kunna grundstegen ordentligt annars blir inget annat bra.
 
Han är i alla fall otroligt duktig och jag ska fråga efter någon lektion om jag kan få filma honom när han kör lite galna steg för ni måste verkligen se det!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback