KTH

Jag var ju på KTH idag med klassen och träffade två elever där som helt enkelt berättade för oss om skolan. Det var så otroligt givande! Jag visste ju ganska säkert redan innan att jag ville gå där och detta gjorde mig bara mer taggad då de pratade en massa gott om skolan.
 
Det var två tjejer som går olika utbildningar, den ena tjejen går någon ekonomi-grej (lyssnade inte så noga för det intresserar mig inte så mycket) och den andra går samhällsbyggnad - som jag faktiskt hade tänkt gå. Detta var superkul, hade tyvärr inga direkta frågor men så fort jag kommer på något så ska jag mejla henne, det var en riktigt gullig tjej. Det roliga med henne var typ att hon var ganska lik mig. Inte alls i utseendet men när det gällde intressen, hon gick där med sin LV-väska och sina sinnhandskar och berättade om hur mycket hon älskar matte. Låter inte det som mig? Haha det var riktigt skoj att se! 
 
Vi fick även se lite delar av Campus, till exempel KTH:s hjärta, elevkårhuset och biblioteket. Men skolan är ju så sjukt stor så vi hann ju inte se hela. Det roliga är att min bror går maskinteknik där och de sa att deras byggnad ligger allra längst bort och att man typ aldrig orkar gå dit, haha.
 
Detta var helt klart ett betydelsefullt besök. Nu ska jag bara kolla igenom alla deras utbildningar så att jag vet vad jag vill gå, jag är i alla fall helt säker på att jag vill gå där. :)

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback