It was time for a change

Det här inlägget skrev jag på en gammal blogg den 21:a april i år:
 
"Så sa George Harrison om Beatles break-up. Men nu är det dags för en förändring i mitt liv. Jag ska bli smalare. Så är det bara. Jag är 169 cm lång och just nu väger jag 64 kg. Det tycker jag är alldeles för mycket.  Jag vet att jag inte borde skriva sånt här in public men jag måste. För om jag bara har allt i huvudet kommer det inte bli något av det. (Dessutom har jag ju inte så många läsare så det spelar inte så stor roll.)
 

Jag ska börja äta nyttigare och utföra någon form av träning varje dag. Antingen gym, ridning eller PW. 

 

Jag ska bokföra min vikt varje dag så jag har koll på den. 

 

Jag ska använda min ShapeUp-app för att bokföra vad jag äter, den säger hur många kalorier jag får äta varje dag för att nå min målvikt. Tidigare har jag bara använt den på skoj för att se hur bra mina matvanor är men nu ska den bli mitt främsta redskap för detta. Näst efter träningen dårå..

 

Det här gör jag inte för att passa in i samhället utan för att bli mer nöjd med mig själv. Jag har gått upp så otroligt mycket de senaste månaderna men nu ska det få ett stopp.

295248_315089985230839_174902325916273_794105_993021239_n_large

Bara så ni vet så ska ni få ta del av detta. Den här bloggen är stället jag kommer att skriva om allt detta. Samtidigt som jag fortsätter blogga om det brukade blogga om.."

 

 

Denna gång ska jag se på det hela lite annorlunda. För ett år sedan var jag i mitt livs bästa form. Vad gjorde jag då? Jo, jag tränade ofta. Jag varväl på gymmet kanske 4 gånger i veckan. Det var mycket, det vet jag men två av de fyra gångerna var danspass som man bara blir så motiverad av och de andra två var alltså i gymmet. Allt blir nämligen så mycket roligare med variation.

 

Så nu ska jag inte fokusera på vad jag äter utan jag ska bara fokusera på träningen. Ni förstår, jag stoppar inte i mig en massa onödiga kakor och sånt när jag har tränat utan då blir jag bara sugen på riktig mat. Så nu ska jag dra igång igen. Hoppas bara jag lyckas finna tiden.


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback