Gårdagen

Så vad gjorde vi egentligen igår då? Jo, vi tog en taxi in till Stadshuset sär vi mötte upp farfar och Kerstin (hans flickvän). Sen gick vi inte och satte oss och pappa gick och förberedde sig för entrén. Orkestern spelade lite härlig musik och jag tittade mest på alla fina klänningar som alla dessa kvinnor bar upp så vackert. Alla gick in i ett enda långt tåg och när alla satt sig så höll rektron tal. Snacka om dålig talare alltså! Han var jättetråkig och prtade väldigt monotont, man lyssnade knappt på vad han sa. Man kan ju tycka att KTH:s rektor ändå borde ha lite erfarenhet av att hålla tal med tanke på hur ofta han behöver prata inför folk. 
 
De började att promovera hedersdoktorerna (till exempel H&M:s styrelseordförande Stefan Persson) och sedan de vanliga doktorerna. Efter det kom alla professorer och däribland pappa. Dock så fick varken de adjungerade eller afilerade professorerna går upp på sen medan alla andra fick det.. Men de visade en superfin bild på pappa så det fick gå. Asså har är så otroligt stilig på den bilden, är så stolt över honom. 
 
Min pappa är obviously Lars Pettersson..
 
Sedan så delade de ut lite preser och KTH:s Stora Pris gick till Daniel Ek, entreprenör och grundare av Spotify. Lite coolt att även se honom gå upp på scenen. Sen blev det lite drink och så fick man prata med den man varit där för att se (pappa) medan de gjorde i ordning inför banketten. Efter ett tag så gick jag, Marcus, farfar och Kerstin och tog en taxi till Grand Hotell där vi åt middag på Verandan. Så otroligt mysig middag alltså!
 
Det var en riktigt härlig kväll som jag sent kommer glömma. Det är ltie roligt för jag kände faktiskt igen mig i stadshuset från när pappa doktorerade för fem år sedan. Det kunde man inte tro med tanke på att jag har väldigt dåligt minne långt tillbaka.. Men det var kul att vara där igen och så får jag bara hoppas att jag någonsin får komma dit igen. 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback