7 november 2012

Hejsan i mörkret! Det är nästan lite mysigt att detär så mörkt, ååh jag tycker så mycket om hösten och vintern så nej jag stör mig inte så mycket på kylan som alla andra gör. Jag bara njuter av vädret oavsett vilken årstid det är.
 
Dagen har känt otroligt lång och den är långt ifrån slut. Började skoldagen hyffsat tidigt för att ha ett möte med viktis, berättade jag om det här igår kanske? Ja, lite grann i all fall tror jag. Mötet gick i alla fall sjukt bra och han var supersnäll och kunde svara på i princip alla våra frågor. De frågor vi inte kunde svara sa han vilka vi skulle gå till och fråga dem istället. Vårt projektarbete ligger inom kunskapsområdet miljövetenskap (kan berätta mer om det en annan gång) och han är tydligen utbildad miljösamordnare och det klangar fint i vår rapport att vi tagit hjälp av ett riktigt proffs, även att skolan använder sig av ett. Sen ska vi ta hjälp av flera proffs, dels en tjej som jobbar för Miljöpartier på Täby Kommun och även en tjej som jobbar med hon man kan bygga miljövänliga hus på NCC (företaget jag jobbade på i somras, om ni minns). 
 
Okej, nu kom jag in på ett sidospår. När vi var klara med vårt lyckade möte med vaktis så tog vi och mejlade de här andra tjejerna och kollade om vi kunde få hjälp av dem också till projektet. Sen gjorde vi inte så mycket mer, väntade mest på att äta lunch, mao bli hungriga. Efter lunch hade vi en lång och tråkig svenskalektion som vanligt och sen samlade vi hela klassen och pratade lite om studentskiva och flak. Sånt är sjukt skoj att prata om tycker jag, allt det här med studenten blir så verkligen då! 
 
Efter det blev det till att åka hem och nu sitter jag här, jag har fikat och mår allmänt bra. Nu ikväll ska jag på stepp för andra och det ska bli spännande och roligt. Ska även få träffa Susanna vilket är det allra bästa med steppen, haha. 
Susannas fina steppskor!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback