Tattoo

Jag vet att det är ganska otippat när det gäller mig men jag vill ha en tatuering. Eller egentligen vill jag ha tre men denna är prio ett om jag skulle göra en. Texten har jag fått från McFlys låt vid namn Only the strong survive så den betyder faktiskt något för mig. Är det inte fint? Vill ha den på insidan av min vänstra överarm, ganska litet. Jag kan dock inte bestämma mig för vilket typsnitt jag vill ha på den. Jag vet att jag inte vill ha massa kruxgrejer på utan det ska vara enkel hård text med skarpa kanter.
1: Courier New (bold)
2: DejaVu Sans Mono
3: OCR A Extended
4: Trebuchet MS
.
Har ni någon favorit? Själv gillar jag nog trean bäst då den här ganska lång men inte så hög och stilen känns lite skrivmaskinsstil. Sen är även ettan väldigt fin! De är ju så lika så kan ej bestämma mig för vilken jag tycker är finast..
.
De andra två jag vill göra ser ut såhär:
209910032601670918_5vvynkza_f_large
Tumblr_lv6tizsyku1qjv9ano1_250_large
Korset har jag typ redan bestämt mig för att jag vill ha, inget snack om saken. Imagine är jag inte riktigt lika säker på även om den är riktigt fin!
Tumblr_m1pirueyxm1rnia9do1_500_large
Även denna skulle vara kul att ha. Dock skulle den vara mer en rolig grej för den är inte så värst fin tycker jag.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback