Min historia: Jag är Zlatan Ibrahimovic

Under resan läste jag ut Zlatans bok. Jag vet mycket väl om att alla tyckte att det var sjukt konstigt att jag ville läsa den men det beror helt och hållet på att han har haft en så häftig karriär och det är spännande att läsa om vad som pågår i hans huvud då han har en väldigt speciell personlighet.

Boken är ju inte skriven med perfekt svenska och det är inte särskilt skönlitterär men ändå så fastnade jag för den så fort jag börjat läsa.

Jag skulle personligen rekommendera denna bok då han förklarar att det är bra att vara sig själv och sticka ut lite ibland för att det var det som tog honom till toppen, för det är helt klart där han är idag.

De tre sista styckena (sida 414) i det näst sista kapitlet fastnade jag för, det förklarar nästan meningen med boken. Jag var på väg att gråta när jag läste sista kapitlet, det var så fint. Men samtidigt är jag en person som lätt börjar gråta till filmer och böcker osv.


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback