Ostskola

Hej vänner! Då jag endast har sovit fem timmar per natt sen jag kom hem från Dominikanska är jag nu väldigt trött. Jag måste i alla fall berätta om min mysiga kväll igår! Jag var nämligen på ost- och vinprovning med Matthi. Jag är förmodligen jordens största ostentusiast (nejnej jag överdriver inte alls) så det här var en helt underbar julklapp jag fick från min kärlek. Vi var i ostbutiken Gamla Amsterdam på Hornsgatan här i Stockholm och fick lära oss massor med grejer om ostar i allmänhet. Sen fick vi smaka fem stycken ostar och prova viner som skulle passa perfekt med ostarna. Kan det blir mycket bättre? Jag har nor aldrig varit med om en liknande smakupplevelse, helt underbart! Utöver det så var vår provningsledare fantask att lyssna på också. Om ni har någon form av intresse för ost tycker jag verkligen att ni ska göra detta, för man lärde sig en hel del och hittade nya favoriter till ostbrickan i framtiden. :)
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback