Milstolpe

Ja, som sagt har jag varit på Gillingebanan typ hela dagen, Risk 2-utbildningen pågår ju i 4 timmar. 
 
Det vi fick göra var att först prova att vrupa med bil (alltså snurra runt bilen så man hamnade upp och ner), sen fick vi prova en krock med en bil som gick i 7 km/h. Vi fick också titta på två bilar som krockat i samma hastighet men blev helt olika mycket förstörda på grund av saker som att om man had en back i bakluckan så skulle den vara fastspänd, och så skulle bältena i baksätet vara knäppta (även om ingen satt där) för då flyger inte ryggstödet av. 
 
Sen fick vi gå ut till bilarna och så körde vi till vår halkbana. Där fick vi helt enkelt prova på att bromsa i olika hastigheter och på olika väglag. Vi fick även prova att väja för ett hinder vid halka och så skulle få stopp på bilden precis bakom. Två killar provade även att få stopp på bilen med handbromsen. 
 
Så nu har jag blivit klar med även denna milstolpe och det känns superbra! Jag måste också bara tillägga att jag tyckte extremt mycket om bilden jag fick köra, det var en Honda. Har för mig att det var modellen Insight men jag är inte helt säker, kan ha varit Civic också... Men en extremt bra bil med härligt tryck i motorn och skön känsla, lättkörd.
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback