Do I Wanna Know?

Hej. Jag har suttit i kanske en halvtimme nu och funderat på hur jag ska börja detta inlägg. Tro nu inte att jag ska droppa en bomb här, utan jag känner bara ingen inspiration till att skriva, i alla fall inte om min dag. Jag lämnar den helt enkelt som den är. Men det finns en sak som jag måste nämna, Arctic Monkeys släppte ett nytt album idag!! Sånt blir man ju bara överdrivet lycklig av. Jag måste säga att singeln som de släppte som teaser är den bästa låten på skivan och att resten är lite halvdana. Eller ja, det finns bara vissa av Arctic Monkeys låtar som jag lyssnar på och det var bara denna låt som hade det sound som jag gillar med dem. Låten jag pratar om är alltså Do I Wanna Know?
 
 
Det jag gillar allra mest med denna låt år dess intro. På något vridet vänster så ger det mig ett slags hopp. Ett hopp om att det faktiskt kan göras bra musik idag. Ett hopp om att denna låt kommer fortsätta så här perfekt genom hela låten. Tyvärr så svek den mig lite på den sistnämnda punkten för refrängen är en aning tråkig, men verserna och som sagt introt är gudomliga.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback