Håret

Jag var som sagt och klippte mig förra onsdagen, vilket behövdes. Håret hade blivit alldeles för långt och slitet. Jag blev helt okej nöjd med resultatet, tyckte väl att det blev lite långt i nacken så att det blir en ganska rak linje framifrån och bak medan jag vill att det ska vara längre fram och kortare bak. Men men, man kan inte få allt. Dessutom så har jag ingen vidare lust att få för kort hår just nu, det är trots allt mindre än två månader kvar till studenten och då måste ju håret vara perfekt. :)
 
Men som sagt så var mitt hår väldigt slitet, och inte minst torrt. Detta beror inte bara på att det var väldigt länge sedan jag klippte mig utan även att jag tar väldigt dålig hand om mitt hår. Tidigare har jag bara tagit schampo och balsam i det när jag har tvättat men nu ska det bli ändring på det här. Jag ska börja ta hand om mitt hår ordentligt, och med det menar jag inpackning en gång i veckan och silikondroppar efter varje tvätt. Jag har gjort detta en veckanu och det känns bra, jag tror att det kommer hålla, det kommer gå bra. Och mitt hår känns faktiskt lite lenare redan nu. :)
 
Hårinpackning från Maria Nila || Silikondroppar från Paul Mitchell

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback