Nordic Construction Company

För en timma sedan lämnade jag NCC:s huvudkontor i Solna för sista gången den här sommaren. Jag har jobbat där i ganska exakt två månader, nio veckor. Förstår ni hur bra kontakt jag fick med vissa kollegor? Därför blev det lite småjobbigt att lämna denna plats.

Jag gick in till min chef idag på eftermiddagen och pratade lite med henne om min anställning denna sommar och hon verkade riktigt nöjd! Det gjorde i princip alla på kontoret också, inte minst cheferna. Hanna (min chef) gillade att jag är väldigt effektiv och vi pratade om att kanske komma tillbaka nästa sommar. Hon sa att jag kunde kontakt dem i januari, februari för att anmäla mitt intresse för nästa sommar, hon sa att det inte var säkert än men väldigt troligt att jag får komma in igen om jag fortfarande vill. Jag sa även att om de behövde hjälp nu i höst och under årets gång så kunde hon bara kontakta mig för att gärna ville komma in då också. Hon sa att hon skulle höra sig för, så förhoppningsvis tar det kanske inte ett helt år innan jag kommer tillbaka igen.

I slutet av samtalet tackade hon mig varmt och gav mig en liten present. "Eftersom att detta är ett byggföretag så får du denna." vet ni vad det var? Det var en liten ficklampa med NCC-loggan på. Jag vet att det inte är något särskilt men det betyder väldigt mycket för mig, känner att jag har gjort något bra för dem.

När jag kom hem idag så låg det en "Stjärnan" i brevlådan. Det är NCC:s alldeles egna tidning för sina anställda. Den kommer jag spara! Den symboliserar trots allt min vistelse på denna plats fylld med minnen.


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback