Hej dagboken 3

Hej vänner! Idag har varit min första dag på nya läspeioden vilken började med en rivstart. Det blir ordentligt med matte denna vecka vill jag lova (säkert hela perioden egentligen). Men jag har fixat lite saker för att kunna ta mig igenom mattekursen på ett simpelt sätt. 
 
Så jag alltså har fixat är att jag idag var förbi Cremona (skolans bokhandel) där jag köpte nya block och pennor. För att få ordentlig ordning köpte jag två whiteline-block (+att jag redan hade ett). Jag köpte två för att kunna anteckna föreläsningarna i ett och sedan göra räkneuppgifterna i det andra, vilket gör det lätt att hitta all info från föreläsningarna. Det som gör att jag vill ha whitelines är att jag helt enkelt tycker att det blir mindre kladdigt i dem. Så hett tips!!
 
Sen så köpte jag även tre färgpennor för att kunna förtydliga vissa saker i mina anteckningar, såsom om man har två kruvor i samma graf osv osv. 
 
Det sista jag gjorde var att jag skrev upp veckoplaneringen för kursen på separata lappar. Skrev datum, kapitel och uppgifter. Detta underlättar för att veta när jag ska gögra vad, och dessutom så gillar jag att få bocka av saker när jag gjort dem, då känner jag mid duktig. :D
 
Så här har ni mina små studietips inför den kommande terminen! Nej, nu ska jag ta och sova, det blir en lång skoldag imorgon.. Godnatt
PS. Jag älskar denna mattekurs för den innehåller ingen trigonometrisk skit he he (lovar jag kommer få ångra det här om 2 månader, på tentaveckan..).

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback