Mamma

Jag kan vara jävligt svår att hantera när jag är antingen trött eller stressad (det kan Matthi intyga....) så det är inte många som klarar av mig då. När jag är trött har jag alldeles för lätt för att bryta ihop för att det ska vara hälsosamt för mig. Det är enda gången jag gråter, när jag är så ofantligt trött. När jag är på sånt här humör så får jag panik så fort minsta lilla sak går fel. Den enda personen i hela världen som vet hur hen ska bete sig runt mig i dessa situationer är min mamma.
 
Så imorse när jag insåg att jag inte hade något busskort så kom mamma med idén att jag kunde ta bilen bara. Sen när jag satt mig i den ej uppvärmda bilen så märkte jag att den inte hade någon bensin så jag fick helt enkelt överleva att ta en omväg på fem minuter för att tanka. När jag kom fram till besinmacken så visade det sig att mitt kort inte fungerade att betala med. Då gick det inte längre. Jag åkte hem och bad mamma om hennes kort men hon tog helt enkelt tag i saken och gjorde sig i ordning superfort för att kunna köra mig till jobbet. Och så lyckades hon övertala mig att bensinen skulle räcka.
 
Ja, vad ska man säga. Min mor är helt ovärderlig för mig. Hon vet hur hon ska lugna ner mig i ALLA situationer genom att bara komma på en lösning på problemet och försöka få mig att sätta mig ner i några sekunder och andas. Mamma är guld värd för mig.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback