Turn and face the strange

David Bowie – Changes - 1999 Digital Remaster
 
Då mitt liv för tillfället känns ganska grått och varje dag är den andra lik så försöker jag komma med så många förändringar och nya påhitt som möjligt. Ett exempel på det är alla resor som bokas och planeras just.. Men en annan sak som jag ytterst nyligen har förändrat är mina arbetstider. Jag har flextider på jobbet och får komma dit så tidigt som kl 7 på morgonen och om jag gör det så får jag gå vid halv fyra (fram tills nu har jag alltså kommit kl 8 och gått halv fem). Tror ni att jag är galen nu eller? Som valfritt är på jobbet klockan sju? Nej, jag får nämligen ut flest positiva utslag av detta, till exempel att eftermiddagen på jobbet blir kostare (vilket gör stoooor skillnad då jag personligen är mer effektiv på förmiddagen) och så får jag mer solljus på kvällen! Dessutom så behöver jag inte slåss med mamma om badrummet på morgonen... haha
 
Jag har även gjort en till förändring. Som ni kanske vet så lyssnar jag på musik ungefär konstant, så även på jobbet. Så när jag lyssnar på musik hela dagne känns det väl lite lverflödigt att även göra det på bussen? Därför har jag nu börjat läsa på bussen, för det är ungefär den tiden jag orkar tillägna på att läsa. På kvällarna får jag alltid för mig att det finns viktigare saker att göra... Så ja, jag har nu gjort detta de två senaste dagarna och jag tycker att det är sjukt mysigt! Dessutom så har den boken jag läser just nu ganska korta kapitel så det blir inga problem med vart i boken man ska sluta läsa när man ska gå av bussen!
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback