Beauty-torsdag - Del 2: Hy

Hur tar jag hand om min hy då? Jo, denna vecka har jag bestämt mig för att sluta med smink på jobbet. Det känns bara alldeles för ovärt att ta mig tiden och pengarna att smeta på sånt varje dag när ändå bara mina kollegor ska se mig. Sen att hyn mår bättre av att inte ha smink är också ett kriterium. Så från och med nu lägger vi ner det. (Det blir nog lite ögonbryn i alla fall då mina har en tendens att försvinna bakom mina stora glasögon..)
 
Varje morgon och kväll tar tvättar jag hela ansiktet på djupet med ett ansiktsvatten som även ska ta bort acne, då jag har väldigt lätt för att få finnar och fet hy. Men nu har jag alltså torkat ut hyn genom att tvätta det så då måste det återfuktas, med ögonkräm och ansiktskräm. Detta är en rutin för mig att gröa både morgon och kväll och sedan jag började med det känner jag att min hy mår mycket bättre. Personligen måste ju jag ha en oljefri ansiktskräm så min hy inte blir fet efter 2 sekunder.
 
Min helt naturliga, operfekta hy. Jag är vacker trots att jag inte har proslinshy, det vet jag.
 
Ögonkräm och ansiktskräm från Dr Brandt (för personer med fet hy)

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback