Gräv i det dunkla men sök inga svar

Dagen har varit tung på jobbet på grund av trötthet som i sin tur berodde på bristen på sömn natten till söndag. Jaja, det var det värt. Ganska direkt efter jag kom hem från jobbet drog jag iväg till Ensta och mötte Lingan, vi gick milen och pratade om alt mellan himmel och jord. Ni vet hur underbart det är att umgås med någon som man känner att man kan berätta allt för, även sånt som man inte berättar för sig själv, sånt som man bara skjuter under mattan så fort man börjar tänka på det. Dessutom så var det så länge sen vi träffades så det fanns en hel del att prata om.
 
Om jag ska vara ärlig så trodde jag när jag satt på jobbet att jag hamnat i någon slags depression. Livet var verkligen inte vackert på något sätt och så kom jag på mig själv flera gånger med att fastna med blicken ut genom fönstret, på bilarna som susade förbi på E18. Detta skedde när jag lyssnade på Håkan och drömde om att fly vardagen.
 
Som tur är så kom jag ur denna "depression" när jag kom hem, skulle fota lite och sen skulle åka och träffa Lingan. Tur det.
 
Bild från imorse - Tur att man kan uppskatta sådan skönhet även när livet känns så ovackert.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback