The Royal Concept

Förra helgen så lcykades jag få tag i min kollegas (samt barndomskompis) brors polares spotifylista som de lyssnar på när de åker longboard.. Hur? Jag råkade höra några låtar därifrån och insåg att den i princip endast bestod av indiemusik och så fanns det låtar från många av de band jag lyssnar på. Ett av de banden jag inte hört tidigare (men som många andra förmodligen har gjort (mestadels de som spelat FIFA13) var ett svenskt band vid namn The Royal Concept. De är helt fucking amazing!! De är allt jag vill ha i ett band, deras musik är fullkomligt perfakt på alla sätt och vis. Det enda jag önskar är att jag inte tröttnar på dem alldeles för fort bara, för det är nämligen väldigt vanligt förkommande i mitt liv. 
 
Detta är låten som i princip gjort dem kända i och med att den var med i FIFA 13.
 
Mina favoritlåtar med dem är såklart On Our Way (låten ovan), och sen även Goldrush och D-D-Dance. Men också Cabin Down Below.... Asså gaaah jag älskar dem!! En lite rolig sak är i låten Radio där de räknar in takten på svenska men sen börjar sjunga på engelska, man ba "WHOAATT??"

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback