Changing of the Seasons

Om någon skulle fråga mig vilket mitt favoritband ör skulle jag utan att tveka svara Two Door Cinema Club. Varför? Jo, för att de har allt jag önskar av ett band, deras musik är helt enkelt perfekt. De kom till mig som en blixt från klar himmel på Hultsfred och har inte lämnat mitt hjärta sen dess. Min favoritlåt kommer föralltid vara låten Sun
 
Men nu ska vi inte prata om deras gamla låtar utan de nya, de släppte nämligen en EP i slutet av september vid namn Changing of the Seasons. Självklart släppte de även en låt vid det namnet och några andra som jag inte riktigt har lyckats fatta tycke för än. Men COTS är verkligen riktigt skön! Låttexten känns som en Adele eller Taylor Swift skulle kunnat skriva då den associeras med ett break up, och så är den nästan lite för upbeat och popig för min smak men trots dess flaws så är jag hooked. (borde jag börja skriva på engelska..? haha) En riktigt skön låt, skapad av sköna killar, älskar dem.
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback