EMA

Ikväll är det som känt MTV EMAs. Ska ni titta? Jag är sååå avis på att ni får se det för jag vill verkligen se det den här gången. Det är nämligen som så att två av mina favoritand är på nominerade i samma kategori. Jag pratar alltså om att både Imagine Dragons och Bastille är nominerade till Årets Nykomling och jag vet verkligen inte jag hejar mest på. Jag älskar båda banden med hela mitt hjärta. Imagine Dragons kommer alltid ha en speciell plats inom mig på grund av att det var de som introducerade för indiemusiken fast jag blev otroligt besviken på dem när jag såg dem live på Hultsfred i somras (de ska också köra live på EMA, trots besvikelsen i juni så skulle jag vilja se det.) Sen så älskar jag Bastille på grund av att de har skön och tung musik med en riktig krigares själ i varje ton. Det blir riktigt vackert på något jävla vänster. Samtidigt så såg jag även dem live på Hultan och de ägde sönder, så underbart bra de var där! En av de bästa överraskningarna under de tre dagarna, utan tvekan. Så ja, vilka hejar jag mest på? Jag vet fortfarande inte, kanske båda lika mycket. Äch jag får ta och titta på programmet när jag kommer hem på fredag och helt enkelt se vilka som vinner, med tanke på hur mycket jag gillar båda så spelar det inte såpass stor roll..
 
 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback