Hultsfred 2013

Jag har haft en helt underbar helg i Rimbo och Stoxa. Vi har lyssnat på mängder av bra musik och bara njutit av varandras sällskap. Tack till Sanna, Simon och Matthias för den här helgen. 
 
Vi såg många bra band och nu har jag mängder av nya låter att börja lyssna på. Dock så är det ett band jag blev aningen besviken på, Imagine Dragons. Jag hade väl lite höga förväntningar antar jag och så hade de sänkt alla höga toner för att sångaren egentligen inte kunde sjunga så högt och utöver allt detta så spelade de inte Working Man - min favoritlåt. 
 
Man fick inte ha med sig kamera in på området så alla bilder är tagna med min mobil, därav har de inte världens bästa kvalité. ;)
 
Bastille
Ett väldigt bra band som även gjorde ett bra jobb live, inget att klaga på alls.
 
Imagine Dragons
Lite besviken som sagt men de har väldigt bra låtar och trots att han hade lite svårt med själva sjungandet så gjorde sångaren ett bra framträdande.
 
Two Door Cinema Club
Ett band som jag upptäckte först under koncerten. Estremt bra och underhållande.
 
Phoenix
Ett av de absolut bästa live-framträdandena. De ägde sönder hela torsdagen.
 
De Vet Du
Bara så underhållande. Frågan är bara om det är så att sångaren sjunger så bra eller om det var inspelat.
 
Arctic Monkeys
Den absolut galnaste och bästa koncerten. ALLA var där och draget var helt crazy. Deras underbart bra låtar gjorde inte det sämre direkt.
 
Movits!
Så underbart aqtt sitta i gräset på lördagseftermiddagen och sola med Movits härliga låtar i vinden. Underbart. 
 
Oskar Linnros
"Tack för att ni inte är på Summerburst," är några av de kloka orden han kläckte ur sig. Extremt bra och härligt somrig musik. Det bästa var Från Balkongen och när han började rappa i sista låten. 
 
Band of Horses
Så underbart härliga att lyssna på. De gjorde hela Sannas Hultsfred när de körde The Funeral som final, jag håller med henne om att det var bland det allra bästa på hela festivalen. 
 
Adrian Lux
Vi såg mest honom för att jag vill kunna säga till min kompis att jag har sett honom live, inget särskilt egentligen. Ljudet dog lite på slutet också. 
 
Fatboy Slim

Väldigt bra final på hela festivalen då han bjöd på en brakfest på största scenen. Trots att hans musik inte riktigt går i samma spår som resten av de som spelade på festivalen verkade alla njuta av att dansa till hans toner. 
 
Sen såg vi även band som Hästpojken, Shout Out Louds, My Bloody Valentine, Portishead och Kings of Convenience och jag kommer förmodligen fortsätta lyssna på Hästpojken, Shout Out Louds och Kings of Convenience.
 
De hade ett photobooth där så vi hade lite skoj igår.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback