Jag har officiellt förlorat min spinning-oskuld

Ja, det har jag och det känns så bra! Asså det var ett av de roligaste passen jag varit på faktiskt. Körde ju för min chef och hon var riktigt peppande och hon var mitt framför mig så jag kände mig lite utstirrad så jag körde bara på ännu hårdare. Sen så körde även en gammal kollega till mig (hon var receptionsansvarig under mina första tre månader på nJoy, vi satt på cyklarna brevid varandra så hon kunde visa mig hur vykeln funkade och sådär vilket var tur för annars hade inte jag fattat något alls! Haha. 
 
Början av passet var så extremt, brutalt jobbigt för mina otränade lår var inte alls förberedda på jobbet hade framför sig. Men efter ett tag förstod nog benen vad det var som gällde och då var det inte lika dödande jobbigt för benen. Men jag svettades som en gris kan jag meddela, har nog aldrig svettats så mycket förut, haha.
 
En sak som gjorde det lättare för mig att verkligen cykla så fort som möjligt var att fästa blicken på något, inte titta ner på benen utan att titta på t ex kanten på scenen. Då tog jag verkligen i. Jag vet inte riktigt varför men jag blir mer målmedveten då typ. Och det känns riktigt bra att jag har hittat något som funkar för annars kan jag vara ganska lat. 
 
Nej, men det här ska jag nog köra lite oftare för det var ritkigt roligt!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback