Bra helg, dålig dag

Hej vänner. Trots att jag i princip har bott på nJoy så har helgen varit väldigt bra. Har jobbat 18 timmar totalt så nu blir det klirr i kassan! Men utöver det så har jag gjort en del roliga saker. I lördags åkte jag hem direkt efter jobbet och gjorde mig i ordning inför kvällen. Det var mina föräldrars bröllopsdag så vi åt god middag på en restaurang nära hötorget och efter det så gick vi till Sergel och såg Skyfall på bio, snacka om bra film! 
 
Igår så stannade jag kvar på nJoy efter att jag hade jobbat och tränade lite faktiskt! Jag har ju äntligen blivit heltfrisk så jag bestämde mig helt enkelt för att börja med tränigen på en gång, har saknat det så otroligt mycket den senste månaden när jag varit lite småförkyld. Men igår så körde jag lite löpning på bandet bara, vill börja lugnt så att jag inte börjar tycka att det är för jobbigt, det ska vara roligt! Men nu ska jag nog träna varannan dag tror jag, får se om tiden räcker till för det, det blev en riktig rivstart i skolan! 
 
Idag var jag i skolan på förmiddagen och gick på science support som det kallas (mattestuga). Jag missade min mattelektion i fredags för att jag och Sanna gjorde en sak med projektarbetet (som jag ska berätta mer om senare) så jag fick helt enkelt fråga min lärare idag vad jag missade och det var som varinte så mycket. :)
 
Men dagen har gått sådär hittills. Det började med att jag inte kunde hitta mitt busskort när jag skulle gå hemifrån. Och jag brukar ändå veta vart jag lägger mina saker men igår så röjde mamma undan lite bland mina saker så jag hade ju ingen aning om vart det hade tagit vägen! Sen så kom inte hellerden bussen som jag skulle åka med. Asså sånt blir jag så sjukt trött på när det gäller SL. Okej om bussen kommer sent liksom men att de helt hoppar över att köra en buss, det är inte okej. Stod där i kylan i en halvtimme och väntade på att kunna ta nästa buss. Därav kom jag 30 minuter för sent till skolan så jag missade halva science supporten men som tur var så satt det massa folk och skrevprov då som var tvungna att dra över på tiden så läraren kunde fortsätta förklara för mig efter tiden hade tagit slut.
 
Men nu sitter jag här i köket och har precis ätit lite makaroner till lunch. Funderar på att ta en kort promenad i det extremt fina vädret. Kanske ska dra på mig ett par solbrillor och sätta på lite härlig musik i mina Urbanears och njuta av solen, det vore härligt. 
 
Hoppas att ni tycker att det är okej att jag bloggar lite när det känns bra. Vet inte riktigt hur jag vill göra med bloggen längre nämligen, har inte samma lust som jag hade förut. Men hoppas ni har förståelse för det. :)
Tumblr_lyveiwgpum1qdoia1o1_500_large

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback