Min månad

Hejsan! Nu är det äntligen oktober, som jag har längtat! Det är min månad, jag fyller år om 29 dagar. Jag har alltid älskat den här månaden. Nu tror ni säkert att det beror på att jag fyller år men det finns något mer, något djupare i min kärlek till oktober. Det beror mer på att det är den riktiga höstmånaden. Det är nu alla träd blir gula, orange, röda och löven lägger sig som en matta på marken. Det är nu kylan börjar krypa in så man får ta på sig stora stickade koftor och dricka te i mängder. Regnet verkar aldrig ta slut. Det är nu modet är som bäst, ingen kan förneka att höstmodet är det snyggaste! Alla pölar på marken, alla halsdukar runt halsen, alla sterinljus i fönstret. Älskar inte ni också den här tiden på året?
 
Som jag sa så fyller jag år den 30:e oktober och då blir jag 18. Ganska stort men ändå ganska obetydligt. Jag längtar självklart men jag tror inte att mitt liv kommer bli så mycket annorlunda. Jag är den jag är och jag gör det jag gör bäst, så varför ändra på det?
527268_471509972889549_1866143144_n_large

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback