Stavfel

Jag har fått lite klagomål idag på att jag gör väldigt många stavfel när jag skriver inlägg till bloggen. Detta är jag mycket medveten om, jag är bara för lat för att dubbelkolla att jag har stavat rätt i hela inlägget.

Men varför blir det ens fel från början då? Jo, de gånger jag mobilbloggar så är det ganska knepigt att skriva allt helt rätt med de små "knappar" man har på tangentbordet. Ibland så vill autocorrect att man ska skriva något helt annat så den kan också ändra av sig själv. Och när jag bloggar på datorn har jag helt enkelt för bråttom, jag kommer på en massa saker att skriva i nästa mening medan jag håller på med den föregående. Därför blir allt stressat och stavningen hamnar sist på prioriteringslistan.

Men från och med nu ska jag ta mig tiden att ALLTID läsa igenom inläggen innan jag publicerar dem så att det inte blir fel. För det är inte så att jag inte kan stava utan jag kollar bara inte så noga på det när jag bloggar, kollar mer på tangentbordet än på skärmen där texten kommer upp och ibland kan man snubbla på knapparna. Men detta ska som sagt förbättras. :)

Detta är typ jag egentligen:


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback