Professorsinstallation

Så vad ska jag göra imorgon då? Jo, berättelsen började för ett år sedan. Min kära far blev förfrågad om att bli adjungerad professor på Kungliga Tekniska Högskolan här i Stockholm. Vad innebär det då? Jo, han jobbar där 20 % medan han fortfarande jobbar 80 % på Skanska som han gjort länge nu, alltså är han typ "hobbyprofessor". Det jobbiga med detta är dock att min pappa aldrig kommer kunna jobba mindre på Skanska, han har så länge jag kan minnas jobbat 7 dagar i veckan. När jag var liten sa jag att jag ville att han skulle jobba mindre, det måste ha tagit hårt i hjärtat på honom. Men med detta sagt har han under detta år jobbat sjukt mycket, vilket har märkt lite då och då. Han är hemma mer sällan och så kan han få yrsel och bli sjuk på grund av stress, låter hälsosamt va?
 
Men imorgon är det så kallad prefessorsinstallation på Stadshuset som gäller. Jag och min bror ska "bara" få gå på ceremonin medan mamma och pappa även ska gå på banketten efter som infattar middag och dans. Egentligen skulle hela familjen fått följa med på det men det fanns inte plats för fler, synd.
 
Så jag har för länge sedan planerat ut vad jag ska ha på mig. På ceremonin får man ha kort klänning (vilket man inte får på banketten, fjuh!) så det ska jag ha. Köpte en superfin klänning på TopShop när jag var i Barcelona med mamma i augusti. Jag är inget fan av sjalar så över den ska jag ha min långa transparenta blus från Style by Tyra, den når ända ner till anklarna så det kommer bli otroligt häftigt! Skorna är bara vanliga svarta pumps från Nelly Shoes.

Köpte denna fina clutch på Indiska idag. Det var lite bråttom med att hitta en väska jag ville ha, men lyckades hitta den perfekta i sista sekund!
 
Tror ni jag blir fin? Ska även ha lite smycken till och sådär, dock inte för mycket för all uppmärksamhet ska vara på klänningen.
 
Har tvingat min bror att ta outfitbilder imorgon när jag har gjort mig klar så ni får se hur det blev då.

Comments
Postat av: natalie n.

Härlig blogg du har, tror outfiten kommer bli skit fin på dig :D

2012-11-16 @ 01:52:40
URL: http://www.nnochns.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback