Oktobermål uppföljning

Ni kanske minns att jag i början av månaden satte upp en lista med mål som jag ville uppnå under oktober månad. Jag kan ju börja med att säga att det gick väldigt dåligt! Haha. Här har ni de jag har klarat:
  • Inte shoppa (endast nödvändiga saker)
  • Fixa så jag får studiebidraget
  • Fokusera på skolan
  • Jobba så mycket som möjligt
Ja, det var det. Jag har inte shoppat en enda pryl, och det vet ni! Är grymt stolt över mig själv. Men nu ska jag shoppa på som vanligt igen. Jag tyckte bara att det blev alldeles för mycket i september så jag ville bryta den vanan under oktober bara. Jag har även fixat så att jag får studiebidraget vilket också är en sak man måste göra när man blir 18 för då får ens föräldrar det inte längre. Fokusera på skolan tyker jag väl att jag har gjort i måttliga mängder, jag har u gjort allt jag har behövt men det är väl bara det att jag borde ha pluggat lite mer inför prov och sånt kanske. Och jobba så mycket som möjligt har jag ju gjort, tagit alla tillfällen att hoppa in som vikarie osv, pengarna rullar in på kontot, det går bra nu!
 
Men det jag misslyckades med då? De punkterna är väldigt många fler än de jag klarade. Här har ni några till exempel.
  • Inget godis
  • Träna minst 3 ggr / vecka
  • Boka uppkörning
  • Få ordning i alla skåp/lådor/garderob i rummet
  • Hårinpackning 1 gång i veckan
  • Läsa tidningen varje dag
  • Kolla vilket abonnemang jag vill byta
And the list goes on liksom. Menmen mitt största mål var i alla fall det där med shoppingen och studiebidraget var nödvändigt så jag är ändå ganska nöjd.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback