Det måste vara på liv och död

Ni har förmodligen märkt hur märk det börjar bli ute. Solen går ner vid fyra så ibland är det inte ens ljust när man åker hem från skolan. Därför är det superviktigt att alltid ha med sig reflexer! Asså jag har börjat inse det på riktigt, detta är på liv och död. Ni låste tänka på det här och inte minst när ni är ute let's say en fredagskväll och kanske har fått i er lite för mycket alkohol och är därmed lite runda under fötterna. Då är det viktigt för man kan hitta på vad som helst i princip. Men det är alltid viktigt med reflexer för bilförarna ser en inte förrän när man är typ 5 meter framför annars och då är det lite too late. Så tänk på det när ni är ute i mörkret tack!

Själv går jag numer runt med tre reflexer redo i väskan hela tiden. En runt vänstra handleden, en runt högra vristen och en som jag hänger på väskan.

Nu låter jag som värsta mamman här men jag hoppas att ni förstår hur viktigt detta faktiskt är.


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback