Träning

Nu känner jag att jag har blivit helt frisk så nu ska jag börja på ny kula när det gäller träningen. Det har ju varit lite sisådär med det på sista tiden på grund av att jag har varit fökyld och så. För ca tre veckor sedan började på Cosmos plan över hur man blir en löpare. Eller asså att man har en sådan livsstil att träningen består till stor del av löpning (jag har ingen plan på att bli någon elitlöpare direkt). De har en treveckorsplan över hur man får in löpningen i vardagen och jag hann bara köra första veckan, sen andra veckan blev det fullt upp med plugg inför fysik nationella och resten av veckan regnade bort. Sedan blev jag sjuk förra helgen och jag har inte blivit helt frisk förrän nu. Så nu är det bara att börja på ruta ett igen.
.
Första veckan består av att springa tre gånger och bara ta det lugnt. Inte pressa sig alls i princip, bara så att man känner att det fortfarande är roligt och så man sticker ut i motionsspåret igen. Detta börjar idag för min del. Tänkte springa idag (om vädret vill) och så typ på torsdag och lördag eller liknande. Sen ska jag även iväg och gymma tre dagar, älskar verkligen att hålla på med hantlar och så vill jag få starka muskler över armar och axlar. Jag ska dock ha en vilodag i veckan så att jag inte sliter ut min kropp helt.
.
Som ni kanske förstår så vill jag verkligen bli fit nu. Det blir inget mer lördagsgodis! Fast det äter jag typ ändå inte längre. Min mamma är också med på det faktum att jag vill bli nyttigare så hon ska undvika att köpa och hjälpa mig att motstå onyttigheter.
.
Varför jag väntat med dessa tills nu? För att nu har jag all tid i världen! Framförallt på grund av att jag inte har någon skola så jag kan satsa gärnet! Dessutom så ska jag ju vara hemma alla veckor nu i sommar utom sista veckan innan skolan börjar och denna vecka är den enda som jag inte jobbar så det passar ju bra att starta nu så att jag har kommit igång med denna livsstil tills när jag börjar jobba nästa vecka. Ska även träna lika mycket när jag jobbar bara att det alltid blir på kvällarna då. Men jag menar det är ju inte som med skolan då man har saker att göra även när man har kommit hem från själva skolan, utan nu är arbetsdagen slut när jag har lämnat NCC.

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback