Matematik

Har precis kommit hem från skolan och sitter och äter en macka. Vanligtvis har jag inte ens slutat än men mattelektionen var en specialare så vi fick sluta typ en timme tidigare.

På matten fick vi tillbaka våra nationella prov och hade betygssamtal. Jag fick VG på mitt nationella och jag kände ni väl lite halvnöjd med det, jag vet att jag kan bättre men jag kände inte att jag hade orken att lägga energi på det. Men under betygssamtalet så sa min lärare att han tyckte att jag var värd något mer, det snappade jag ju såklart upp då matte D annars skulle bli första mattekursen jag får VG i. Han sa att jag kunde göra ett prov på måndag med några få MVG-uppgifter bara för att visa att jag kan det. Så det ska jag göra, även om skolavslutningen är på fredag. Jag ska göra allt nu för att få MVG i matte D, det säger jag bara.

Sen berättade vår lärare även att ganska sluta på TEG. Alla blev jätteförvånade, vi har haft honom i matte i två år och fysik i ett år och de flesta skulle nog säga att han är vår bästa lärare. Så alla blev otroligt besvikna. Vilka lärare vi kommer få i matte och fysik nästa år återstår att se, men de lär i alla fall inte vara lika bra som vår nuvarande.


Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback