Fixering

Sitter just nu och kollar på Supersize VS Superskinny. Det är så jonnigt för i vårt samhälle får man varken vara för smal eller för tjock. Vad ska man vara då? Jo mitt emellan. Det jag tycker om med detta program är att man får se båda sidor av problemen med ätstörningar. 
.
Jag har själv blivit väldigt fixerad vid vad jag äter och hur min kropp ser ut och det påverkar mig i varje steg jag tar på dagen. Det är i princip det enda jag tänker på. Det stör mig också en hel del, hur fixerad får man bli liksom? Nu när jag är ledig planerar jag dagarna efter hur jag ska äta och hur jag ska träna i princip. Men det måste man väl i och för sig göra när man vill gå ner i vikt. Eller vikten har jag väl inget problem med utan det är mer foren på min kropp som jag inte står ut med så nu ska det bli ändring. 
.
Det jobbiga är att medan jag sitter och skriver i detta nu så är jag proppmätt efter middagen. Eller jag har typ varit mätt hela dagen, jag har känt att jag behöver energi så då har jag ätit ändå, även om jag inte har varit hungrig. Även efter jag har ätit så har jag varit trött och seg så jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig. 

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Comment:

Trackback